skånesnö

Är i mitt älskade Skåne. Så är det - jag kommer alltid att vara skånska i själ och hjärta. Nu är jag i Helsingborg och jobbar med "min" tidning. Det snöar ymnigt här och även om jag inte är en stor IDOL av vinter så är det lite mysigt att se hur denna vackra stad färgas vit. För att inte tala om hur härligt det är att komma in i värmen!

Hittade ett jättetrevligt café och bageri DAS BACKHAUS på Järnvägsgatan 13, mittemot Knutpunkten. Flera olika kaffesorter, ägaren rekommenderar med emfas och inlevelse. Nybakade bröd och bakverk (även om jag inte äter det själv så såg det helt ljuvligt ut). Och det fantastiska är att jag inte ens är sugen!

Kommer ni ihåg att jag lovade att inhandla broddar för några veckor sedan. Faktum är att jag köpt ett par stövletter med bra sula som balanserar mig ganska bra. Fast man kan ju inte vara HELT säker, så jag går ändå som en anka. Åtminstone tycker min unga arvinge det. Häromdagen hade jag tillråga på allt en rosa mössa med tofs som dottern bad mig ta av när vi kom in på Åhléns. Undrar varför? Så för att försöka tillfredsställa den yngre generationen bar jag ingen mössa igår. Vilket resulterade i förkylning idag. Ja ja, vad gör man inte för att se "normal" ut. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0