betittad

För några år sedan hämtade jag ett par nya glasögon! Jag var så enormt lycklig över dem - superläckra moderna trendiga. Jag hade köpt dem på Ringen på Södermalm. Det var skärtorsdag och solen sken! Och jag var EUFORISK!

Jag resonerade så här. Jag vill att alla ska se mig i mina nya läckra glasögon, så jag tar bussen hem. Nummer 4 som går genom hela stan. Då får verkligen alla sin beskärda del av brillorna. Tunnelbanan går alldeles för snabbt!

Satte mig i mitten av bussen - strategiskt. Och började min färd mot hybris. Massor med stockholmare var på väg hem denna härliga halvdagsjobbdag! Och alla log och tittade på mig. ALLA! Jesses jag blev mer och mer övertygad om att jag hade valt rätt glasögon. Och jag var extremt lycklig.
Vi passerade Södermalm och åkte över Västerbron mot Kungsholmen. Ännu fler bussresenärer tittade på mig och log. Jag nästan svävade! Så kom vi till Vasastan och nu var bussen knökfull. Alla TITTADE på mig! Förstår ni den underbara känslan.

Efter 50 minuters sightseeing genom vackra Stockholm var jag så äntligen hemma. Gick av bussen och mitt leende var STORT. Jag var så nöjd. När jag kommer av bussen tittar jag mig för säkerhetsskull i ett shoppingfönster. Då ser jag att mitt uppe på mitt huvud har en stor gul påskfjäder fastnat. Ja ni läser rätt. EN STOR GUL påskfjäder. 

Mer behöver jag väl inte skriva om denna så härliga incident. Jag kan tänka mig hur roligt alla dessa bussresenärer haft åt den stort leende glasögonprydda kvinnan. 

Glad påsk på er alla läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0