i valet och kvalet

Det är inte lätt det där med val. Vem ska man....., nä nu ska jag inte fjanta mig utan prata klartext. Jag menar såhär. När man som jag har ett STORT antal skor är det inte så lätt att välja ut dem man ska ha med sig på en resa. Och det är ett dilemma som jag inte är ensam om. 

Dock måste jag erkänna att jag de senaste åren dragit ner på min skomedhavandekonsumtion. Förstår ni vad jag menar. Inte - men låt mig då förklara.

Förr i tiden, alltså för cirka tre-fyra-fem-sex och uppåt år sedan, reste jag med minst två par skoombyten om dagen. Vilket betydde att tre dagars resa krävde minst sex par skor. Och det var helt okey. Problemet var vilka skor jag skulle välja ut.

Men som sagt numera reser jag lite mer light. Fast imorse blev det en kompromiss. Fyra par skor fick följa med till Härnösand. För tre dagar. Valet var svårt. Vilka skulle jag ta med! Och vilka skulle få stanna hemma?!?!?!.

Kolla bilden så ser ni vilka som fick den stora äran att komma med mig till Norrland.



Kommentarer
Postat av: Mia

Dom ser sköna och "gå" vänliga ut :-) Nu när du ändå är inne på skor så måste jag berätta att stövlar är nåt jag ser framemot att kunna ha sen när jag minskat tillräckligt i vikt. För det har jag aldrig kunnat ha tack vare för feta vader :-(

Kramis!

2011-04-07 @ 19:41:50
URL: http://mizspiggy.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tror jag äger 5 par skor sammanlagt, inkl. vinterkängorna... Eller kanske 7 par. Jag har uppebarligen inte samma problem som du :) Jag kan inte gå i klackar, då skulle jag slå ihjäl mig. Det är fotriktiga skor med markkontakt som gäller för mig, skor där mina ortopediska inlägg får plats. Tråkigt. Kan inte ens ha sandaler att gå barfota i på sommaren. Fast jag skall nog köpa mig ett par ändå i sommar, jag behöver ju inte gå långpromenader i dem... Kram

2011-04-08 @ 00:23:25
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: emilia

Hoppas att du fick det trevligt! De beige-svarta var verkligen fina och klassiska!

2011-04-12 @ 19:47:45
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0