låååång

När jag var yngre så var långfredagen precis så som den låter. Lååååååång. På den tiden?!?! var allting stängt. Inte ens en Ica- eller Konsumaffär var öppen. Det fanns inte en chans att inhandla mjölk och den hade tagit slut hemma. Tyst och tomt var det på gatorna och så till den milda grad trist. TRIST!

När jag uppmärksammar detta för mina ättelägg så tittar de på mig som om jag kom ifrån Mars eller var född på 1700-talet. Och jag är varken född på 1700-talet eller på Mars. Däremot född i Malmö 1957. Jo det är rätt längesedan, men ändå! 

Jag hatade långfredagen och kan fortfarande komma ihåg känslan när jag vaknade på morgonen. Blä, hua, botten!

Nu är det rätt annorlunda. Och snart tar jag mig ner till byn för att kaffa på något av uteställena. Det är bara att välja och vraka! Alla är öppna! 



Kommentarer
Postat av: Per

Jag kommer ihåg! Kul skrivet

2011-04-22 @ 10:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0