målet

Jag kan inte nog förvånas att jag kan äta så mycket gott. Och gå ner i vikt. Och att jag faktiskt äter sex-sju gånger per dag. Det är hetl otroligt. Så otroligt att jag måste blogga om det.

Det där med att äta regelbundet har aldrig varit min grej. ALDRIG. Hoppat över, skippat för att sedan stå vid diskbänken och äta en eller två eller kanske tre smörgåsar. SNABBT. Eller vräka i mig på kvällarna istället. Är det konstigt att man lägger på sig?!?!?!?!

Nu har jag precis intagit en soppa på mitt kära Alberts. En tomatsoppa. De vet att jag äter mindre portioner så jag fick en halv tallrik. Med goda grönsaker i och så lite parmesanost på toppen. Behöver jag säga att det var urgott!

Vilken lycka - att äta, njuta och må gott!



Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det är fantastiskt underbart. Jag har snart varit opererad i 2 veckor bara. Jag sa härom dan på skämt till min man att dom kanske inte HAR opererat mig :-) Bara gjort några hål så att det ska se ut som det :-) Mår nu oförskämt bra och jag börjar förstå att jag visst kan njuta av god mat. Jag hade innan tutat i mig att det var bannlyst. Det jag tycker är svårt är att få i sig vatten mellan måltiderna.

Ha det gott, kram Mia.

2011-04-04 @ 19:48:46
URL: http://mizspiggy.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag förstår precis din känsla och den är SÅ underbar. Tänk att man varje dag kan njuta av underbart god mat och gå ner i vikt. Iofs så har min kropp meddelat att den är nöjd som det är nu. Har stått still på samma vikt i ca 6 månader nu. Det är helt underbart att kunna njuta av sitt nya sunda liv.



Kram

2011-04-04 @ 20:53:52
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0