men lilla frun

Det var en kväll för en hel del år sedan. Jag satt i köket och sonen kom in med kritvitt ansikte. Mamma antingen är det lillasyster som spelar oss ett spratt eller också så är det en stor levande spindel i badrummet. Jag log lite och tänkte ja ja, det är väl som det brukar vara. Inga barn gillar småkryp. Det var slutet av juli och fönstren står öppna så....

Men det var inget litet småkryp - utan EN RIKTIGT RIKTIGT STOR SPINDEL. Jesses vad rädd jag blev. Men det skulle jag ju inte visa sonen.Tar en handduk och försöker smälla till, men spindeln kryper under badkaret. Då får jag fullkomligt fnatt. Stänger badrumsdörren, tejpar igen alla skrymlsen och småöppningarm, till och med låset.

Ingen av mina vänner var hemma i stan. All var på semester, så där kunde jag inte vänta mig någon hjälp. Då får jag idéen att ringa polisen. Man har ju läst om liknande incidenter i kvällspressen. Men på polisen möttes jag av följande svar: - Men lilla frun, det är lönefredag i juli. Vi har annat att göra än att jaga spindlar. 

Jag förstod att farbror polisen trodde jag hade tagit mig några fredagsglas!

Den natten sov jag inte en blund. Jag satt uppe och lyssnade och funderade vad varelsen i badrummet gjorde. Och smidde planer. På morgonen använde vi tvättstugans toalett till diverse saker och jag hade börjat min rundringning. Till "Djurens rätt" - nämen du gå in och lägg den i en burk. Så hämtar vi den i eftermiddag.  Till vännen på ön som tyckte jag åter skulle ringa polisen.

Denna morgon var det en helt annan polis jag fick tag på. Usch fy sa han. Vi kommer. En timme senare står jag i köksfönstret när polisbilen kommer. Två ursnygga LÅNGA poliser tittar upp och frågan om det är jag som är
"spindelkvinnan"?!?!?!

Inne i lägenheten tar de på sig de STORA SVARTA SKINNHANDSKARNA och frågar lite oroligt - är den väldigt stor, spindeln alltså. Jesses, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, svarade jag. 

Så äntrar de badrummet och jag hör kommentarerna, där är den! F-n nu försvann den! Med mera...

Fem minuter senare kommer de ut - rätt vita i ansiktet. Med min mammas gamla fina kaffeburk. STÄNGD.
Jo, du spindelkvinnan. Du hade rätt. STOR ÄR DEN. Och äcklig. Men i gott förvar! Nu kör vi ut den till Skansen.






Kommentarer
Postat av: Lena

Å fy! Den hade inte jag velat hitta i mitt badrum. Katten hade blivit lika rädd som jag....

2011-04-06 @ 14:05:35
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Lena

Jag äter kalktabletter som ser ut som Alvedon ungefär, d.v.s. de skall sväljas med vatten. Nemas problemas, men ganska onödigt att ta 3 när jag inte får bättre resultat av det... Kram

2011-04-06 @ 14:15:21
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ååh, jag hade gjort på mig.....HATAR spindlar :-)

Har mailat dig ;-)

Kramis!

2011-04-06 @ 19:42:38
URL: http://mizspiggy.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag säger bara Fy Fan. Tur att den inte fanns i mitt badrum. Jag hadde fått ett totalt frispel. Tur att polisen kunde rädda dig och spindlen =)



Kram

2011-04-06 @ 21:18:23
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0