sixten herrgård & ego

Sixten Herrgård gav på 80-talet AIDS ett ansikte. Han var väl den förste svensk som gick ut och berättade om sin sjukdom, som han också senare så tragiskt dog av.

Häromdagen tänkte jag att jag kanske har gett överviktsoperationer ett ansikte. Och om jag nu kan sprida något positivt och förmedla en informativ bild av operationerna så gärna för mig. Det är det som är meningen. 

Imorgon är det dags igen. ABC-nyheterna (lokal tv-stationen inom SVT) intervjuar mig på förmiddagen och programmet visas klockan 19.15. Om ni inte kan se det då, så gå in på SVTplay senare under kvällen. Då har det förhoppningsvis kommit upp.

Så nu tar jag fram autografblocket igen. Tyvärr har det var lite skralt med autografskrivandet och folkets hyllningar, men det blir nog helt annorlunda efter morgondagens program. Eller......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0