Rut varde välkommen

Jag älskar min Rut - som heter något helt annnat.  Och jag ska nu försöka förklara var jag menar med det. Det är nämligen så att jag HATAR att städa. Eller rättare sagt jag tycker väldigt illa om att städa. Och det är jag säkerligen inte är ensam om. Men hos mig tar det sig uttryck i att jag ständigt har skolkat från dessa göromål. JAG VILL INTE! Ibland tror jag att jag kommit i puberteten i 54 års ålder!!

Jag är övertygad om att de som känner samma sak som jag, i alla fall tar sitt förnuft till fånga någon gång i veckan och städar lite fint, dammsugar och känner sig enormt tillfreds med detta. Diskar varje dag och tvättar pliktskyldigast varje måndag mellan 19- 22. Duktigt tycker jag - och blir imponerad.

Men denna dame, som skriver denna blogg, är inte sådan. Hon är sanslöst lat och en oppurtunist - även i dessa situationer - och trotsar mer än gärna både sig själv och sig själv! Så hon struntar i dessa ostimulerande ting och hittar på allt annat istället. Som att till exempel sitta i trädgården och läsa. Skriva korkade facebookkommentarer eller ringa väninnorna och skvallra.

Men för dryga halvåret sedan kom jag i kontakt med Rut och hon har nu gjort livet helt underbart ljuvligt rent. Lilla våningen alltså. Hon kommer en gång i månaden och SANERAR. Ja du läste rätt. Efter några timmar så är lägenheten skinnande ren och doftar så gott. Rut är älskad!



Kommentarer
Postat av: Per

Sanering - nä du skojar. Jag vet hur det ser ut.

Men Rut är välkomnad var hon än kommer

2011-08-04 @ 18:03:24
Postat av: Mari

Här har du en till som tycker att allt annat än städning är kul. Tur att jag har en underbar sambo som tar tag i städningen. När han gör det får han igång mig också, för stunden. Det finns så mycket annat som drar i mig och som gör att jag "glömmer" att jag skulle ha städat ;)

Jag skulle också vilja ha en Rut, men där sätter min/våran ekonomi stopp för tillfället. Men vem vet hon kanske kommer hit en dag också.



Kram

2011-08-04 @ 19:50:42
URL: http://www.marisdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0