spingnota

jag tror allvarligt att jag börjar bli gammal. Eller mer förvirrad än vanligt. Eller kanske ännu tossigare. Eller helt enkelt bara är väldigt upptagen. Ja ni vet ju såhär på sommaren när man inte gör någonting. Och när man då ska göra något som till exempel kaffa på stan, då är det anstängande.

I alla fall så kom jag på att när jag kaffade på Alberts häromdagen, så reste jag mig bara upp och gick därifrån. Och det är väl inte så  konstigt i sig. För visst ska man gå någongång - när man nu anlänt. Men jag HADE INTE betalat för mig. Just det - gjort en springnota.

Detta kom jag på sent igårkväll. Och jag fick en ångestattack, blev kallsvettig, skämdes, skakade i hela kroppen - nä inte riktigt. Men jag tyckte det var SÅ PINSAMT!

Idag åkte jag ner till byn och till Alberts redan klockan 09.00 och gick direkt fram till disken och Miro, som förestår caféet. - Usch Miro. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Så pinsamt, sa jag. Varpå han undrar vad som hänt.
Men jag gick ju härifrån utan att betala i förrgår. - Men Daisy, detta är ditt hem. Har jag inte ens tänkt på. Sätt dig ner så kommer jag med kaffe!

Pust! Tack och lov att det finns härliga vänliga människor som klarar av tossiga typer som gör sina fadäser ibland!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0