uppskattning

är väl något vi alla behöver. Massor av tycker jag. Och det är dessvärre något som saknas i vårt avlånga land. Vi är inte världsbäst på att ge varandra komplimanger och klappar på axeln. Men tänk egentligen så lite som behövs för att göra livet lite gladare. Både för den du uppmuntrar och för dig själv. Att ge en komplimang värmer i kroppen, jag lovar. FÖR JAG VET! Jag strör faktiskt komplimanger omkring mig. Men jag MENAR DEM ALLTID och gör det inte bara för "syns" skull.

På Råå i helgen sa jag till värdshusvärdinnan att hon hade snygga glasögon! Hon blev oerhört glad och tackade flera gånger och lyste upp som en sol. En enkel match. Igår var jag på teaparty och träffade en bedårande vacker kvinna. Självklart sa jag till henne att hon är - just det vacker. 

Själv har jag faktiskt fått höra de senaste veckorna att jag ser strålande ut. Och då blir jag nästan generad. Men jag sörplar i mig och njuter till fullo.

Och så tänker jag på Grethe Qviberg i programmet "Ladies på Östermalm" som sa: Jag vet att jag ser bra ut. Och blir väldigt glad när jag får komplimanger. Och det ska man bli och tacka för dem ordentligt.
Så sluta nu med Jantelagen. Strö komplimanger omkring dig, och ta åt dig av dem du får. Som man bäddar får man ligga!

Kommentarer
Postat av: Per

Du ser strålande ut!

2011-08-24 @ 10:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0