en helt vanlig söndag

Mitt yngsta ättelägg och jag tog bussen ner till byn för att luncha och kaffa. Det var inte bara vi som gjorde det. Många är de som inhandlar julklappar denna tredje advent. Bärandes och kånkandes på stora och små paket, påsar och blommor. Vi iakttar detta ur ett folkstudieperspektiv. Och tycker det är både spännande och intressant. 

Vi firar ju inte jul, det har jag skrivit om förr! Det vilda i blicken och stressen är jag gärna utan. Samtidigt som jag har en ambivalent känsla. Lite utanför känner jag  mig, men absolut inte en avundsjuk känsla utan mer som just "utanför". Å andra sidan har jag levt med detta i över 50 år och vet att detta årligen inträffar någongång i mitten av november, för att avslutas den 26 december.
Nu sitter jag med fötterna på min rosa tygpall och njuter av tända ljus och clementiner. Denna helt vanliga söndag i december!

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag gillar också att titta på människor jag ser runt omkring mig.

2011-12-11 @ 19:33:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0