blondes have more fun....

- Hej jag vill bli blond, sa jag till min frisör Sussie när jag gjorde entré i salongen i förmiddags. - Aha ok, sa hon, blondes have more fun! Och så skrattade vi båda två. - Jo sa jag men hur blir det då för mig som alltid har roligt och är brunett?!?!?! Får jag ännu roligare då eller?

Nåväl hon satte igång och blandade och blandade färg på färg. Det behövs mycket färg när Daisy ska blonderas.
Herrejesses vad de penslade. Sussie, hennes syster Nisrin och deras praktikant. Tre personer. Vilken syn! Jag njöt och tyckte det hela var oerhört spännande.

Men BLONT blev det inte. Honungsfärgat och urläckert. Sen tog jag bussen ner till byn och promenerade fram och tillbaka på Östermalm. Inte en käft tittade på mig.

Sensmoralen är den: Fakeblonds don't have more fun!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0