det hänger inte på storleken

Det där med kvinnor och deras handväskor menar jag och ingenting annat. Det är ett ständigt letande hela tiden. Antingen efter plånboken, börsen, nycklarna, busskortet eller något så viktigt som läppstiftet. Ibland undrar jag hur mycket tid per år som jag spenderar över att leta i min väska.

Jag har faktiskt prövat att ta en handväska i storlek "liten". För att testa om det blir mindre letande då. Men se det blev det inte alls. Jag letade ändå! Nu kan man ju ställa sig frågan, hur djup är egentligen en handväska. Och handlar det kanske om ett psykologiskt djup eller?!?!?!

Det brukar sluta med att jag lägger upp allting som finns i väskan på disken eller på busschaufförens lilla "dörr" - almanacka, anteckningsbok, sminkväska, kamera, en halväten banan, tre läppstift (om det nu inte är de jag letar efter), en urdrucken cola-light och mycket mycket annat.
Alltså spelar det ingen roll om det är lilla väskan eller stora! Det hänger inte på storleken!



Kommentarer
Postat av: alexandra

vilken fin väska! :)

2011-02-11 @ 10:46:47
URL: http://dearjulian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0