jag blir så lätt förälskad

inte i motsatta könet utan i städer! Och nu är jag kär i Visby! Efter fyra timmars promenerande gata upp och gata ner i det halaste av hala så är jag helt "frälst". Och jag tänker - om det nu är så här ställt med mig i kallaste vintern - hur kommer det då inte bli i sommar.

För jag ska nämligen hit igen. Och det är redan bokat  i slutet av maj. Tror ni jag längtar! Jo det gör jag!

Men det var ingen vacker syn att se "kärringen" - alltså jag - halka omkring på snorhala kullerstenar. Fast jag tänkte såhär - skitsamma  det bjuder jag på. Och höll mig lite överallt. I husgavlar, husväggar , bilar och en och annan man som kom gående. Äsch - de känner mig inte - än i alla fall. Jag såg det lite som en utmaning! Klarar jag detta klarar jag allt!!!!! Referensramarna är väldigt olika beroende på person. För mig är hala gator och trottoarer något av det värsta jag vet!!!

Klarade mig oskadd, ännu så länge, och det är jag väldigt glad för! Nykär som jag är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0