vad har de under

Det var det här med kilt. Igår skrev jag ju ett inlägg om att storleken inte spelar ingen roll. Så nu tänkte jag när jag ändå är inne på lite ekivoka ting, skriva om kiltens betydelse.

Bli nu inte chockerad kära läsare, detta är fortfarande en någotsånär barnvänlig blogg. Men jag måste helt enkelt berätta om min fäbless för kiltar. Den sitter i sedan barnsben. Då hade jag en blå-grön rutig kilt och en rödrutig. Till det hade man vita knästrumpor och loafers eller lackskor. Så var det på den tiden.
Sedan dess älskar jag kiltar i alla dess former. Men de senaste åren har jag inte fått lov att inhandla någon för en mig närstående ung kvinna. Vilket har gett mig enorm otillfredsställelse. Istället har jag då smygtittat på dem som har kilt. Och drömt mig bort till bättre tider! 

Men idag slog jag till. Köpte något kiltliknande i alla fall. I grön-blå-röd rutigt. Så söt, så stilrent, så klassiskt och så snyggt. Debatten får jag ta senare med den yngre släktingen. Det är det värt.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0