vänvårdare

Låter rubriken konstig? Ja det kan jag väl hålla med om, men jag kom faktiskt inte på något bättre!
Jag har bloggat förr om hur viktigt väninneskapet är och den där kaffestunden också. Om att några kaffetimmar i veckan håller terapeuten borta. Jag MENAR vad jag skriver Av egen erfarenhet.

Men nu är det så att jag också vill berätta om hur vänskap kan växa fram. Eller hur man kan träffa på någon som man på något sätt vet, att denna person kan bli min vän. Det känns i hela kroppen. Det är en slags kärlek, fast platonisk sådan.

Numera umgås jag bara med människor som gör mig gott. Med det menar jag inte att de ska ge mig saker - hehe. Utan de ska förmedla positiv energi - som det så häftigt heter. Inga gnällspikar, surdegar eller ta-musten-ur-en-personer gör sig besvär. Och det är ett mycket bra beslut.

Nya vänskaper dyker upp och det är så varmt. Och gamla härliga vänskaper består. Det är gott det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0