disciplinlös

Att driva en egen liten kommunikationsfirma hemifrån betyder också disciplin. Något som jag inte äger. Disciplin och tålamod är ingredienser som jag knappt ens kan stava till. Fast idag tog jag hjälp av SAOL???

Det är alltså inte bara en dans på rosor det där med att ha eget. Varje gång det är dags för deadline så sitter jag där med kniven på strupen. Svetten rinner som om jag drabbats av den värsta av värmeböljor eller klimakteriebesvär av hemskaste sort. Och undrar i mitt stilla sinne varför jag väntar in i det sista.


När jag sedan skrivit klart och lämnat material är jag så lycklig så lycklig, att inget kan rubba min eufori. Och lovar mig själv att nästa gång börja i tid. Något som jag i 16 år aldrig hållit! Och jag älskar det!


Kommentarer
Postat av: Ann i lilla Lund

Hej,



De senaste rönen och forskning om "kreativt kaos" är på din sida Daisy! Kreativt stök för oss ickepedanter är själva kryddan i konsten att arbeta och låta hjärnan ha kul på jobbet. Att lägga för mycket tid och kraft på att hålla ordning på skrivbordet kan vara kontraproduktivt. Det menar de amerikanska författarna till boken "Ett kreativt kaos - oredans ofattbara möjligheter" ...



AL

2011-01-25 @ 14:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0