sommarläsning

Jag kan inte läsa skönlitteratur på vintern,hösten eller våren. Så är det! Och jag har verkligen försökt. Jag köper massor med bra böcker på Pocket Shop nere i T-banan Östermalmstorg uppgång Stureplan. Där finns en tjej som är helt underbar och vet precis vad jag gillar. När jag sedan kommer hem lägger jag dem på hög! Där samlar de damm!!!

Ibland händer det att jag får ett infall, tar en bok och halvlägger mig i min soffa och börjar läsa. Men se det går inte! En sida högst, sen kryper det i hela kroppen. Just nu har jag crka sex-sju böcker som jag börjat på. De får vänta till sommaren.

Länge har jag trott att jag varit ensam med denna märklighet. Ingen berättar ju om sådana ting?!?! Men en kväll hemma hos vänner bekände jag högt och efter det erkände flera i sällskapet. Vi var flera som var sommarläsare!

Så nu väntar vi på solen och sommaren. Då kan vi sätta oss tillrätta i solstolen med våra påbörjade böcker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0