många har blivit fler

Mina närmaste grannar har utökat sig. Änderna alltså. På de här 10 dagarna jag varit i Ystadparadiset har de säkert fördubblat sig. Jag har minsann räknat. Och då förstår ni att det är sådant jag ägnar mina dagar åt. Att hålla reda på andbeståndet. Då har man verkligen semester.

Hamncaféägarinnan Claudia håller reda på mig. Hon ser att jag njuter och bidar min tid på bryggan. Och förstår hur kämpigt det är när kaffemuggen måste påfyllas. Att jag måste resa mig upp gå hela tre-fyra meter, upp för trappan, koka vatten och sedan röra om i muggen. Efter det ska jag gå ner för trappan igen och vandra tillbaka. Till bryggan!

Men allt härligt ljuvligt underbart har sitt slut. Imorgon lämnar jag "mitt landställe" för denna gång. Och ska till ett annat paradis - Karlskrona!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0