vardagshjältar

När jag skulle ta mig från Karlskrona till Göteborg så blev det buss till den stora staden Emmaboda. Vid hållplatsen stod jag med hela mitt rosa bagage och pratade telefon med min bästaste väninna från Gärdet. Då kommer busschauffören fram och tar mitt bagage och lägger in det i väskutrymmet. Jag blev så chockad att jag var tvungen att avsluta samtalet. I och för sig så kan jag inte göra två saker samtidigt. Alltså inte prata telefon och gå upp på en buss. Det GÅR inte. Men nu var det för att jag ville säga till chauffören att han var otroligt snäll som hjälpte mig. - Tack godaste du, sa jag. Det är jag inte van vid. Då svarar han med att självklart ska man hjälpa till om man kan.

Väl uppe i bussen ringde jag tillbaka till väninnan. Och babblade på om den snälle chaffören. Vardagshjälte sa hon till mig. Och det har hon ju så rätt i. Det är dem som gör vardagen så otroligt trevlig och härlig. De förgyller den helt enkelt.

Samma har hänt här i Göteborg. Där jag välkomnades med ett vackert rum på åttonde våningen med den vackraste av vyer. Utmed Göta Älv och inloppet till Göteborg. De vet sedan förra gången att jag ÄLSKAR det och att jag njuter tillfylles. De hade även tagit bort allt godis i minibaren - för de vet att jag inte vil utsättas för frestelser.
Personalen här på Hotel Quality 11 de är också vardagshjältar!



Kommentarer
Postat av: LInnea

Det är fint med dom vardagshjältarna

2011-07-13 @ 22:29:24
Postat av: Emilia

Små gester som betyder så mkt

2011-07-14 @ 08:09:06
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0