dansk

Idag är det den 5 juni. Det vet ni säkert redan. Inte behöver väl jag upplysa er om det....

Men den femte juni är en alldeles speciell dag för mig. Det är den danske grundlovsdagen, och alltså Danmarks nationaldag. Igårkväll tog jag ned min fina danska träflagga, Dannebrogen, och ställde fram den i fönstret. På plats klockan 00.00. Så firade jag med att tänka på min pappa - den galne dansken och på danska smörrebröd och på bröderna Laudrup - alltså fotbollsbröderna med de snygga benen.

Och så spekulerade jag om det där med att man är två i en på något sätt. Dansk och svensk. Eller svensk och dansk. Det märks alldeles speciellt när det är landskamp. Då hejar jag på Danmark, det har jag bloggat om tidigare. Men å andra sidan blir jag ju inte ledsen om Danmark förlorar.






Kommentarer
Postat av: Per

GRatulerar med dagen

2011-06-05 @ 10:56:44
Postat av: emilia

Vilken rar flagga! Jag har en motsvarande i trä med de svanska färgerna. Den kanske kommer fram i morgon.



1021 Designcenter ligger vid Kabusa Konsthall. Riktigt fina lokaler med designmöbler mm!

2011-06-05 @ 11:57:53
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0