maltes macka

För exakt ett år sedan idag, skrev jag om "Maltes Mackor". En smörgåsbutik på Ystads gågata. På den tiden!!! i mitt gamla liv levde jag rätt mycket på smörgåsar av alla de slag.. Och på Maltes här i Ystad hittade jag paradiset. Gudars skymning vad goda de var. 

Nåväl idag gick jag in och hälsade. Och vet ni vad. Malte själv kom ihåg mig! Jo jo, daisy spekulerar, sa han. Men det blev ingen macka idag inte. Nä jag höll tillgodo med en latte som inte gick av för hackor. Mycket god! Måste erkänna att jag inte bloggat om den goda latten om jag inte blivit så väl mottagen. 

Sensmoralen i detta inlägg är alltså: Drick en latte och njut av livet. Och inhalera den goda doften nybakat bröd.


exteriör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0