paradiset

Den sista timmen på tåget satt jag som en orolig själ! Eller låt oss säga såhär. På jiddisch finns det ett uttryck som heter "spillkes" och betyder att man inte kan sitta still. Man har eld i baken. Det är ett fantastiskt bra ord.

Alltså jag hade spillkes under hela resan från Malmö till Ystad. Ett år sedan senast. Sen sprang jag, eller nu ska jag inte överdriva, men gick lite snabbare till mitt paradis. Ni ser på bilden att det nästan bara är jag och havet. Och småbåtshamnen.

Nu har jag pysslat in mig några timmar, varit hos handlaren och köpte blomma till altanbordet och fyllt frysen med lite läckerheter. Nu ska det njutas! Varenda sekund, minut och timme.

Jag återkommer.....



Kommentarer
Postat av: Vendela

Oj det låter jättehärligt och ser fint ut

2011-06-25 @ 19:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0