rapp eller rap

det hände på tåget till Stockholm idag. Bredvid mig satt en ung man med snäckor i öronen och en Macdator på bordet framför sig. Han lyssnade på musik, det kunde till och med jag höra. Han var så otroligt artig mot dem han pratade med och hjälpte damen bredvid med väskan. Jag blev mer och mer nyfiken, så där som jag brukar bli. 


Precis som jag hade han Facebooksidan uppe och jag försökte på alla sätt och vis se vad han hette. Jag blev nästan sneögd på kuppen. Mina fantasier tog fart och jag tänkte att han var en känd sångare, som satt där i första klass vagnen och åt tre-rättersmenyn. Och så log jag STORT för mig själv.


Han frågade om jag ville ha lite chips och jag blev alldeles varm inombords. Vilken väluppfostrad kille, tänkte jag. Nä kan han verkligen vara popartist.....


Så såg jag att han hade en bild uppe på sin skärm!Då frågade jag om det var en bild på honom - ja, svarade han. Är du sångare, frågade jag. Jo, det är jag. Rappare sade han. Oh herrejesses tänkte jag. Vad heter du då, undrade jag en  medelålders kvinna! Lazee är mitt artistnamn. och så var vi igång. Han var så otroligt trevlig och hade så vettiga tankar. 

När jag gick av tåget messade jag självklart min yngsta arvinge och frågade om hon kände till honom. - AH självklart, var hennes svar. Coolt mamma.

Ni vet ni det att jag suttit bredvid hiphopartisten Lazee, en Malmöpåg som det gått riktigt bra för. Yeah!



Blev glad när jag läste din profil och dessutom ser du bra ut.
Har varit två gånger på Gotland de senaste månaderna o förälskat mig i ön. Men det är jag ju inte ensam om.
var bor du?
Margarethe

Kommentarer
Postat av: Colette

Snygg kille. Första klass lönar sig...

2011-06-07 @ 21:19:10
Postat av: Jerker (Gurkan) Nilsson

Hmm, tack för senast. Nyfiken? Jag som var scenchef i Malmö. Glömde säga till dej att du är en mycket stilig,vacker och trevlig kvinna. Tack för ordet. Kram

2011-06-07 @ 22:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0