tidigt tidigt

har följt det tidiga morgonlivet i småbåtshamnen från min altan. Redan från klockan fyra. Nu är det några timmar senare och solen börjar värma. Änderna och gråsparvarna har haft konsert, de stora färjorna från Bornholm och Polen har kommit in och det är sanslöst vackert. Spegelblankt! Doften från nyponroshäcken är som den finaste av parfymer. 

Detta är semester. Detta är belöningen för allt det arbete man har utfört under året som gått. Fast å andra sidan är mitt arbete också mitt otium! Ja ja här sitter jag och filosoferar och kontemplerar. Vad jag egentligen vill säga är: Att detta är helt underbart! Godmorgon på er!




Kommentarer
Postat av: Emilia

Det här känner jag igen! Trevligt med Ystad, njut av dagarna! I dag strålar solen på dig!

2011-06-28 @ 17:56:34
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0