clarion Carlscrona i mitt hjärta

Jag ÄLSKAR att bo på hotell och då jag reser VÄLDIGT mycket både i mitt arbete och privat (som egentligen går hand i hand) så blir det mååååånga hotellnätter. Men det är inte alla hotell som är roliga att bo på. Absolut inte. Självklart har jag några favoriter, precis som jag har caféer, boutiquer med mera. I Sverige är ett av mina favorithotell  Clarion Collection Carlscrona. Och nu ska jag berätta varför!

Det är välkomnande. Personalen känner igen mig när jag kommer dit. Det är litet utan att vara "för litet". Fräscht, snygga rum, bra uppkopplingsmöjlighet, perfekt skrivbord och eluttag nära tillhands. Rent och välstädat och så ligger det PERFEKT. Fem minuter från stationen, vid småbåtshamnen, i centrum men ändå lite lite "off". Tio minuters promenad till Stora Torget! Tyst och lugnt. Som kvinna kan jag sitta i restauranten utan att bli "anstastad"  - fast ibland hade det varit roligt om någon ville anstasta mig - hahahaha!?!?!

På sommaren sitter jag mer än gärna ute i deras lilla trädgård och äter frukost eller dricker en kopp gott kaffe.
Och eftersom det är ett Collectionhotell så bjuds det på kaffe med kaka klockan 15 och middagsbuffé klockan 18 - varje dag hela året om. Bättre kan det knappast bli!





Kommentarer
Postat av: emilia

Vilken härlig blogg du skriver och du verkar vara en härlig kvinna!



Kul med allt du tar för dig. Hur kom du in på pr och event? har du några bra tips hur man kan ta sig fram?



Till sommaren tar jag kanditatexamen i projektledning/ organisation och ledarskap och vill gärna fortsätta inom eventbranschen som jag nu befinner mig i.



Trevlig helg!

2011-03-25 @ 11:38:33
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- Inget att tacka för! Ha en trevlig helg! Kram!

2011-03-25 @ 18:08:55
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0