dagen efter

Blev inte mycket sömn inatt. Tankarna gick runt i huvudet och jag var enormt speedad. Istället blev der korsord och manikyr. Och när klockan hade blivit halvsju så tänkte jag, nä nu går jag in och tvättar håret. För det är nämligen så kära läsare, jag HATAR att tvätta håret. Låter det konstigt, jo jag håller med. Men jag är ju lite tossig!

De flesta kvinnor tvättar håret flera gånger i veckan. Men se det gör inte jag. Mitt hår är tacksam på det sättet att det är rätt tjockt och ser inte smutsigt ut när det är så! Jesses nu tror ni säkert att jag är en lortgris. Jag tror till och med att ni börjar klia ert hår nu. Men alltså, så är det inte riktigt. Jag tycker bara det är urtrist att vaska hår. Så jag väntar och väntar. När jag sedan står där med shampoo är jag väldigt nöjd och belåten. 

Efter tvätt blåser jag kalufsen för att sedan platta detta självlockiga hår. För ni vet ju likaväl som jag att vi kvinnor aldrig är nöjda med vårt hår. Jag har en mig mycket närstående kvinna som har spikrakt hår, hon lockar och lockar och skakar på huvudet när hon hör mig stå och platta. Men så är det alltså?!?!?!?!
Nu har jag varit nere i hotellmatsalen för att hämta upp lite frukostmat. Inte en enda bad om autograf?!?!?!?! Men det blir nog annorlunda när jag promenerar Avenyn upp och ner här i Göteborg. Hahahaha!
Hybris - jag?!?!?






Kommentarer
Postat av: Ann i lilla Lund

NY EKOTREND!

Vilket slöseri med vatten & schampo att tvätta håret dag ut och dag in. Äntligen vågar jag också "gå ut" med att jag tvättar mitt max en gång i veckan:) Kan skryta med att det är tjockt - men slitet. Det är inte vetenskapligt bevisat men jag tror att ju mer man tvättar håret desto oftare måste man tvätta det. Håret blir mao fett av detta slöseri med jordens vattenresurser. Det vet förstås schampotillverkarna redan om ...

Sluta tvätta håret - för ofta - och rädda vårt lilla klot!

2011-03-11 @ 13:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0