fem månader hipp hipp hurra

Idag fyller jag fem månader. Alltså på mitt andra nya liv! Det är verkligen någonting att fira. På något vis känns det som en evighet sedan jag lade mig på operationsbordet på Danderyds sjukhus och gjorde konverteringen - alltså inte en religiös konvertering (haha) utan den från en Gastric Banding till en Gastric Bypass. Doktor Lars Granström opererade men hade givetvis backup av en proffessionell personal. Som bestod av sköterskor, narkosläkare och en assisterande läkare. Jag är enormt tacksam gentemot dem. Och har väl dessvärre inte kunnat tacka alla. Jag sov ju! Tack och lov. 

Jag vet också att under själva operationen så kom "min doktor" Martin Sundelöf in! För att kolla lite. Rart och enormt fint tycker jag. Av tv-teamet som var med under hela processen - har jag fått höra att det var en mycket fin stämning. Och värdig. Det gör mig gott i själen när jag hör sådant.

Nu fem månader senare mår jag som en prinsessa. Blodtrycksmedicinen är borta, kilona har rasat och ändå äter jag sex-sju gånger per dag. För första gången i mitt liv sköter jag mitt matintag på ett sunt och hälsosamt sätt. Jag promenerar och njuter varje dag!

STORT TACK till Danderyds Obescitasavdelning och Syster Lotta, alla läkare och sköterskor. Avdelning 64 med HELA personalen. 



skrivbord visar-boken 023 dscn1152 013

Kommentarer
Postat av: Lotta

GRATTIS till dina 5 månader med ditt nya liv.....Du har gjort ett fantastisk jobb ..Sprider alltid glädje runt dig. Många Kramar från syster Lotta

2011-03-28 @ 10:43:14
URL: http://www.azzi.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du har en underbar måndag daisy!

2011-03-28 @ 11:14:10
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Mari

Ett stort GRATTIS på 5 månadersdagen. Vad underbart att du mår som en prinsessa.

På fredag fyller min nya kropp 13,5 mån. Fattar inte vart tiden tagit vägen. Känns som om det var förra månaden jag la mig på operationsbordet.



Ta väl handom din nya kropp och NJUT!!!



Kram <3

2011-03-28 @ 14:24:29
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0