fiskmås

Det finns folk i min nära omgivning som tycker att jag har en hjärna som en fiskmås. Jag förstår inte vad de menar?!?!?!?! hehe! Men jag tycker att fiskmåsar verkar ganska smarta, de stjäl ju från de som har för att överleva. Eller?

Nåväl det här med att vara smart, intelligent och intellektuell är intressant. Min mamma som när hon levde fick läsa mina alster före de publicerades var ganska kritisk. Hon tyckte jag skrev för "enkelt"! Men, sa jag, jag skriver för att alla ska förstå vad det handlar om och inte för att andra journalister ska tycka jag är intellektuell!

Förr ville jag nog vara intellektuell - det var läckert. Akademisk! När jag plugade juridik i Lund gick jag runt med en lagbok i svart läder med guldinskription under armen. Det var så häftigt. Jag kan informera om att jag tog 10 poäng (proppen) och de poängen värderar jag mycket ömt!
Nä någon intellektuell intelligent dame blir jag aldrig. Men skitsamma. Huvudsaken är väl att man har en hjärna. Som en fiskmås typ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0