mot mörkare tider

det låter inte speciellt kul, rubriken alltså. Nu har hon väl blivit helt galen (mer än vad hon redan är) tänker ni väl. Kanske det, men jag menar faktiskt inte vädret eller säsongerna. Nä nä, något helt annat.

Jag föddes med en svart kalufs. Och det har den varit tills det den grånade något för cirka 15 år sedan. Lite här och där. Men jag var konservativ och feg och hade som vanligt väldigt många rigida åsikter. - Inte ska jag färga eller tona. Nähä,  minsann. Men som så många gånger i mitt liv, så fick jag äta upp det där och började så smått gå till min frisör för att så bli slingad eller tonad. Några år senare började hon färga håret. De senaste åren har jag haft en liten guldfärgad brun ton. Snyggt läckert och som jag bloggat om tidigare: Blondes have more fun, eller hur var det nu.

Så fick jag då för mig att jag skulle färga håret helt allena. Inköpte färg à 90 riksdaler, vilket fynd! I en ljusare ton. WOW! Igårkväll skedde så hårmålandet vilket resulterade i en MÖRKARE kalufs. Nu är jag mörk igen. Inte ens snyggt.

Sensmoralen är alltså: Snålheten bedrar visheten och jag går mot mörkare tider - hahahaha

Det är dock inte denna färg jag använt.

Kommentarer
Postat av: emilia

Stort lycka till med färgandet! Jag färgade hemma på, tu man hand, mitt hår men det resulterade i samma nyans som tidigare. Så det verkar vara meningen att mitt hår skall vara den färg som det har. Må väl och trevlig kväll!

2011-03-26 @ 17:25:53
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: steph

räcker det verkligen med en färgning. att täcka ALLA gråa hår? hhahaha :)

2011-03-26 @ 23:29:29
URL: http://stephiesmode.se
Postat av: Lillemor Steen

Måste skratta o le, hur många är vi inte som gjort misstaget som du just skrev "Snålheten bedrar visheten".

Själv slutade jag för några år sedan att färga och är idag helt ljust silverfärgad......men nu skall den trenden vända. På torsdag skall slingornas tid inträda i mitt hår, och många ska dom bli och i olika färger.

2011-03-28 @ 10:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0