paris

Är i städernas stad. Och våren är här. Promenerar gata upp och gata ner. Precis som jag gjorde den gången jag pluggade franska här. För många många år sedan. Dottern och jag går arm i arm och insuper "kultur". Alltså de franska kvinnornas helt underbara känsla för det som är inne och ute, caféernas utbud, dofter och intryck. Väskor och skor. Om vi har det bra? Fråga inte SJÄLVKLART!

Samtidigt är det fashion week här och då är stan ännu mer fylld av faschionistas! På café Angelina ar det kö till borden. Vi fick rätt snabbt plats och njöt av både kaffe och människor. När jag skulle besöka damrummet märkte jag att jag var beskådad. Wow, tänkte jag, häftigt. De tycker att jag ser läcker ut. Lilla jag från Sverige. Fick närmast hybris och med ett leende på läpparna kommer jag in på toaletten som är täckt med seglar från topp till tå och ser mig själv. MED EN STOR FLÄCK MITT PÅ MAGEN. Fläcken är vit och kjolen svart. Ja ja tänker jag, sådant händer
En kaffe i solen på Place de Vosges när klockan var 12. Med ballerinorna på - självklart! En pepitarutig kjol i storlek liten inhandlad på en vintageboutique på Rue de Rosier gör gott i shoppingsjälen. Dock måste knapparna flyttas - med så what!
C'est la vie en rose!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0