undanflykt

Brukar ni också lura er själva? Det är morgon, strålande sol, nästan plusgrader och våren är på gång. Då är den där långa powerwalken egentligen en helt underbar morgonaktivitet. Men då kommer undanflykterna: - Måste sitta vid skrivbordet och plocka med papper idag. - Har inga rena trosor, borde tvätta! - Inga bra skor att promenera i!

Eller så är det tvättid! Och då kommer tankarna. - Nä idag ska jag promenera! - Jag hinner inte vaska underkläder idag.

Sådan är jag. Duktig på att lura mig själv. Och så infernaliskt korkad att jag också går på det, varenda dag!!!!????

Igår fick jag höra ett helt underbart sätt att komma ifrån de där undanflykterna. Om man nu inte gillar att träna, tvätta, promenera eller dammsuga, så ska man göra så här när tankarna på att retirera kommer upp. Alltså! Idag tränar jag, promenerar jag, städar med mera, men imorgon SLUTAR jag! Men idag så gör jag det!




Kommentarer
Postat av: t

varför promenerar du bara varför springer du inte vatför går du inte på gym.Har själv gått ner i vikt sen 13/9 till nu har jag gått ner 75 kilo enbart av träning vägde 155.8 den 13/9 nu 80.4..........

2011-03-11 @ 08:47:08
Postat av: Daisy

Tack för din kommentar. Ska i dagarna köpa träningskort! Så det så!

2011-03-11 @ 08:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0