det slog mig....

....när jag stod där i kön och skulle checka in mina väskor, trots att jag checkat in via mobilen. Det var då det slog mig. Då i den stunden när jag stod där med två resväskor, en liten bag och en datorväska! När kortet inte fungerade i SAS-maskinen och herr farbror SAS-anställd kom och fick hjälpa till att trycka på 14 olika knappar. Och när familjen bakom mig med två små barn, som skrek och kladdade med sin glass, då kom jag på det! Och när jag fick betala 200 kronor för att checka in en liten extra väska. Den kunde jag inte ta med på flyget för där fanns en flaska champagne och två bodylotion Chanel och Byredo. Då började svetten rinna, inte på grund av klimakteriebesvär, utan av att jag kom på VARFÖR. Jo varför jag hellre åker tog inon Sverige. Visst tar det någon timme längre, men jag sparar så mycket blod svett och tårar och irritationer. 

Jag lägger min väska på hyllan ovanför, betalat har jag redan gjort. Datorväskan och den lilla kofferten kan jag ha framför benen och min bag den har jag i stolen. Jag behöver inte betala extra för en champagne och kroppskräm. Och inte behöver köa för att borda tåget inte. Nä se nu vet jag varför jag åker tåg. Synd bara att jag kom på det lite för sent denna gång!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0