förgylla tillvaron

häromdagen satt jag i ett möte. Det var ett ganska tråkigt sådant. Och vi var väl en sju-åtta personer runt bordet. Måste ärligt erkänna att jag hade svårt att koncentrera mig och fokusera (som det kallas för numera)! Jag ritade mest gubbar och gummor i min anteckningsbok. Så bad jag om ordet - och sa så där som jag brukar säga. - Fy fasiken vad trist det är här. Vi måste försöka ha lite trevligare. Och precis i den stunden känner jag hur jag tappar halva delen av glasögonen. Förstår ni vad jag menar. Nu i denna stund kommer jag inte ihåg vad det heter - vilket egentligen inte är ovanligt!


Där satt jag med glasögonen hängande i luften på något sätt. Och alla skrattade såsom det vore beställt. Stämningen blev med ens mycket trevligare och mötet fortsatte i en helt annan anda. Att jag sedan inte kunde läsa spelade ju egentligen ingen roll.





Kommentarer
Postat av: Mari

Ja, vad gör man inte för att roa andra ;) även om det inte är planerat. Hoppas att du fått skamlen till dina glasögon på plats igen?



Kram

2011-05-10 @ 20:42:20
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja, vad gör man inte för att roa andra ;) Även om det inte är planerat. Hoppas att du fått skamlen till glasögonen på plats igen?



Kram

2011-05-10 @ 20:43:52
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0