markisinnan fån Hjorthagen

Jag har adlat mig själv. Jo så är det. Den siste som blev adlad i Sverige var Sven Hedin och det var den 1 juli 1902, alltså 109 år sedan! Och det är ju inte riktigt klokt tycker jag, som alltid velat ha en fin vapenring.

Hur gör man då? Ja inte har jag träffat någon grefve eller baron ej heller någon friherre som via giftermål kan göra mig till "-inna"!!! Eller "-essa"! Grefvinna eller baronessa. Alltså gjorde jag slag i saken och gick in till juvelerarbutiken på Birger Jarlsgatan och frågade om de hade några överblivna lillfingersringar. Damen bakom disken tittade lite märkligt på mig. Men se det var bara början.

När jag sedan hittade ringen med STORT R och provade den sa jag högt och tydligt: - Ser jag ut som en markisinna nu? Då blev hon lite orolig och tittade sig omkring. För säkerhetsskull sa jag till henne att jag skulle adla mig själv! Då trodde jag hon skulle ringa på på knappen, den som går direkt till polisen. 

Ringen sitter nu på lillfingret och jag stortrivs. Den passar mig som handsken och jag gör nu en studie - en psykosocial - för att kolla om fler dörrar öppnas och livet blir ännu enklare......

Så har ej skett ännu, men jag är markisinna fån Hjorthagen, och det är fiint det!



Kommentarer
Postat av: Catharina

Underbart=)

2011-05-17 @ 14:21:19
Postat av: emiliaemilia

Daiysessa får det bli!

2011-05-17 @ 14:46:28
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyvärr inte, men de var så stora och fina så de fick vara med på ett fotografi!

2011-05-17 @ 15:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0