söndag

Förr i tiden, oops, så HATADE jag söndagar. Det är i och för sig längesedan nu. Som allting är numera. Lika mycket som jag älskade fredagskvällar och lördagar lika mycket tyckte jag illa om söndagen. Jag kommer ihåg den där fruktansvärda känslan av ångest som sakta men säkert kom krypande i kroppen när jag vaknade på veckan sista dag. Hua! 

Numera så finns inte den känslan alls. Och jag tror att det beror på flera saker. Dels att jag idag och sedan 16 år tillbaka är egen företagare och älskar mitt arbete. Sedan tror jag också att det är en mognadsfråga, även om jag kanske inte är så mogen ändå - men lite mogen är jag väl. Eller gammal kanske. Eller trygg i den jag är. Ja ja kärt barn har många namn.

Nu är det söndagkväll och jag sitter i Göteborg, kvar sedan i onsdags. Jag är nöjd med mina härliga dagar här. Jag har fått gjort det jag ville, skriva, skriva och skriva. Solat har jag också och promenerat och sovit. Jag känner mig enormt utvilad och glad i själ och hjärta. Och jag älskar denna söndag!



Kommentarer
Postat av: Sanna

söndagar är härliga =)

2011-05-02 @ 10:26:15
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: EMILIA

Härligt fotograi av dig! Trevligt med altanvänner!



Ja visst, vi var i Västra Hamnen i Malmö. Vindstilla, härligt!



Bor du i Göteborg? Jag ska dit till helgen för arbete, hörde dock att detska bli regn. Typiskt!

2011-05-02 @ 10:59:08
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0