I am back......

Har ni saknat mig? Faktum är att jag nästan saknat mig själv. Eller saknat att jag inte bloggat. Förstår ni? Inte, nä inte jag heller.
Nåväl jag är tillbaka efter några intensiva veckor. Har bland annat varit i Danmark! På Fyn! det var inte alls tokigt vill jag lova. Alltså har jag arbetat med mina två tidningar. 

Erkänna kan jag att jag inte har shoppat någonting på mina besök, varken på Fyn, i Köbenhavn eller i Karlskrona. INGENTING! Under dryga två veckor. Det måste vara rekord! Eller håller jag på att avshoppifiera mig?!?!?!?! Hua så hemskt det skulle vara.
Jag njuter av att vi inte har snö och att det är sju plusgrader här i Stockholm. Alla andra är julstressade, trots att det är nästan fyra veckor kvar till den stora klapputdelardagen. INTE JAG! För jag firar inte jul. Därför att jag är judinna och julen firas därför att Jesus föddes den 24 december. Och Jesus är enligt kristendomen G-ds son. Vi judar väntar fortfarande på Messias - G-ds son. Alltså firar vi inte jul. Det är inte något jag lider av, men kan ibland under denna stressade månad känna mig som "Flickan med svavelstickorna", HC Andersens tragiska berättelse.
Om det ska jag blogga en annan gång!
Lev väl mina läsare!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Välkommen tillbaka du har varit saknad/Annelie :)

2011-11-30 @ 13:07:16
Postat av: marina

Hej Daisy!



Ja, du är saknad! Men det är bra att du har haft det bra!

Härligt att slippa julstressen, men för första gången i mitt liv så är jag ganska tidigt ute med julklapparna till barnen;-) (för att minska på julstressen)

Kramiz Marina

2011-12-01 @ 13:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0