det har hänt något med Danmark

Mitt "gamla" hemland är inte som det brukar vara. Det har förändrats radikalt. Och det på de senaste åren. Troligtvis har det kommit smygande, såsom sådana saker gör. Och plötsligt upptäcker man det och blir alldeles chockad av utvecklingen.

Nu tänker jag inte på den framträdande roll som Dansk Folkeparti har haft de senaste åren. Åtminstone till och med idag, då danskarna går till val. Vad som händer imorgon vet ingen....

Nä jag jag har gjort iakttagelser sedan igår som visar på en helt annan typ av påfallande skillnad. Det är nämligen så att numera har cirka var sjunde cyklist hjälm på sig. Och det är revolutionerade kan jag intyga. Här i Köbenhavn cyklar var och varannan människa känns det som. Det finns cykelbanor överallt, flertalet är till och med blåmålade. 

Detta land detta folk som alltid alltid gjort narr av oss svenskar som har hjälmar för allt. För cykling, skidåkning, skridskoåkning och säkerligen flera saker som jag nu glömt?!?!?! Men skrattar först som skrattar sist. Kanske har även den frihetstänkande dansken förstått att frihet inte handlar om att inte skydda det man tänker med! Eller också så tänkte de inte på det????






Kommentarer
Postat av: Per

det var ju inte en dag för sent

2011-09-15 @ 22:28:07
Postat av: Anonym

Tack Daisy:)

2011-09-16 @ 06:07:39
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Mandy - En Musikblogg

aww har vart i danmark - älskade det.



välkommen förbi min blogg ifall du vill - har ett utkast på ny låt som jag behöver folks feed back till för att komma vidare. ni får lyssna på 1a vers och liiite av refrängen o så får ni berätta: vill ni hör mer? lyssnar ni om? vad är era tankar? xxxx

2011-09-16 @ 09:03:57
URL: http://mandybeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0