muggen i handen

Jo det kom sig att jag imorse var uppe med tuppen! Jo det är sant. 06.15 ringde min nya mobil! Denna gången visste jag hur jag skulle stänga av den! Men om det ska jag spekulera en annan gång. Nu tillbaka till tidiga morgon. 

06.15 - det är tidigt. Nästan natt, tycker jag! Tog mig ner till byn och gjorde det jag skulle göra och sedan så kaffade jag på Alberts. Ute i solen. Det var en helt sanslös känsla. Inte bara för att höstsolen sken så vackert utan att iaktta stockholmarna och deras morgonvanor.

De flesta kvinnor som ilade förbi - stockholmare har en tendens att skynda på - antingen för att de måste eller för att det ser läckert ut att ha bråttom! Alltså de flesta kvinnor som sprang förbi hade en mugg i handen. En liten, mellan eller en stor. Med kaffe i alltså! 

När jag för många år sedan var i New York var det samma sak där. Då tyckte jag det var så otroligt häftigt, det där med pappersmugg i handen. Från Starbucks! Eller när jag såg på film med Meg Ryan eller vad de nu heter - de amerikanska skådespelarna som har muggar i handen?!?!?!

Nu tycker jag inte att det ser så läckert ut längre, men det är superintressant att studera stockholmsvimlet klockan halvnio en tisdagsmorgon. Sett från en stol i solen. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh mumsigt, älskar Waynes!

2011-09-29 @ 14:34:35
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0