linjalen

Det där med att fokusera på rätt saker är inte alltid så enkelt. Jag säger mer än gärna till mina närmaste omkring mig att se till att skingra tankarna - tänk på något annat. Fokusera rätt! Men till mig själv, är det minsann inte så enkelt. 

I några veckor nu har jag känt  mig "tjock". Jo det är sant. I ärlighetens namn vet jag också att jag ökat på några kilon sedan jag besökte Danderyds Sjukhus senaste gången. Och det var i april förra året. Jag äger nämligen ingen våg. Vilket är på gott och ont. Hade jag haft en våg hade jag ställt mig på den fem-sex gånger per dag. Sådan är jag?!?!?! Men samtidigt så är det rätt så bra att ta sig en viktkoll lite då och då.

Det där med att jag känt och innerst inne vetat om att jag ökat på, har alltså gjort att jag känt mig - just det "tjock". Och det är klart obra att hela tiden gå och tänka så. 

Idag var jag på kontroll på sjukhuset och visst hade jag ökat i vikt, men inte så förfärligt mycket. Däremot hade jag minskat med 30 cm i midjan - 30 cm - det är ju en hel linjal. Jag blev så enormt lycklig kan ni tro. Och syster Charlotte gav mig några riktigt bra råd att tänka på. 

Sluta tänka på vikten
Håll dig till dina mattider - sätt gärna klockan
Du vet ju att när du äter regelbundet och rätt blir du inte sötsugen
Börja med den träning du gillar och ta inte ut dig de första gångerna
Nu känner jag mig så glad och nöjd med mig själv och vet att detta mitt nya liv är här för att stanna. Det är bara att fokusera på det som är viktigt. HURRA!


Kommentarer
Postat av: Christina

Underbara Daisy! Gratulerar både till midjemåttet och din smarta fråga i Sälen (du har väl sett omnämnandet i dagens SvD?).

2012-01-21 @ 20:01:30
Postat av: Lotta

Känner att jag måste skriva några rader efter att jag läst din underbara Blogg. Och självklart måste jag skriva här. Du har gjort ett fantastiskt jobb detta år...minskat 30cm midjemått.FANTASTISKT!!!Jag kan inte mer än hålla med, fokusera på dina mål regelbundenheten/mängden är viktigare än vad du egentligen stoppar i munnen. Självklart är motion viktig och det är den för oss alla...att göra lite mer än det vi gör dagligen. Den lilla extra promenaden...Jag är OTROLIGT STOLT SYSTER.../Lotta

2012-01-25 @ 12:06:34
URL: http://www.azzi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0