byxor & bullar

Det var det där med svarta byxor. Ni vet de där som sprack och jag stod nästan med rumpan bar. Det gjorde att jag jagade svarta byxor (helst jeansmodell) i några veckor. Men jag HATAR att prova i butiken. Provrummen är små, alldeles för avslöjande - har aldrig i mitt liv sett en sådan blekfis till kvinna ( ego alltså), så jag köper och provar hemma. Det har resulterat i att jag köpt fyra par, i någon slags optimistisk yra. Jag började med 42:or. Men de fick jag byta. Så gick jag upp till 44:or och de fick jag också byta. Trots att min yngsta arvinge förmanat mig flera gånger - KÖP INTE DEM. DU KOMMER INTE I DEM. SÅ FÅR DU BARA GÅ OCH BYTA IGEN! Hm - dessvärre hade hon rätt.

Men så en dag - en vacker sådan  - hittade jag Byxan med STORT B. På HM - där trodde jag väl aldrig jag skulle finna dem. En svart jeansmodell i stretch storlek 32 som heter Slim ancle. JAG ÄLSKAR DEM! 

Idag köpte jag en kardemummabulle och åt som mellanmål medan jag gick Östermalms gator upp och ner. Tänkte att säkerligen kommer jag träffa någon som är snabb i munnen är säger: Hördu du Daisy, du borde väl inte äta sådant. För det är många som har åsikter om hur vi "anonyma" överviktare bör bete oss. Men se det har jag svaret på. - Den dagen du slutar dricka vin på fredagar och lördagar, då slutar jag äta kardemummabulle en gång i månaden.
Så var det med det.
Kram på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0