enstöring?

- Men hur kan du åka iväg och vara ensam i veckor? Du som är så social? Det är några av de frågor jag förvånat får varje år från vänner och bekanta. Alltså då när jag ska iväg på mina semestrar!  Så här ligger det till......

Ni som följer mig här på bloggen vet att jag har "mitt sommarvisste" i Ystad. Där tillbringar jag mer än gärna några veckor på sommaren. Själv. Inte ensam - utan själv. Och jag njuter enormt av det.  Nu är jag i Visby - själv. Här njuter jag också STORT!

Och då kan man ju undra hur jag som är så "social" kan spendera dagar efter dagar utan att prata med någon? Men jag pratar för fullt!!! När jag var inne i en ostaffär här i Visby så var ägaren en pratsam herre som berättade om sitt liv på Gotland och om varför han flyttade hit. Inte nog med att jag köpte goda ostar och gott bröd, så hade jag en jättetrevlig stund. 

Förmiddagens kaffe intogs på ett bok- och musikcafé. Jazztoner strömmade ur högtalarna och se det kunde vi snacka om ägaren och jag. Till det serverades café au lait med macka. När jag satt på stolen utanför caféet kom världens sötaste hund förbi. Ja ja hon var ju inte ensam, hon hade en matte med sig. Och med hundägare kan man prata om både det ena och det andra.....

Behöver jag fortsätta? Så är mina dagar här i Visby och så även i Ystad. Jag är inte ensam.



Kommentarer
Postat av: Linn

Precis så! Jag gillar också att semestera själv. Dels för att jag stundtals uppskattar att vara i bara mitt eget sällskap, men också för alla de spännande möten och samtal som troligen aldrig skulle ha ägt rum om jag haft resesällskap.

2012-05-24 @ 12:50:33
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0