mörkt eller ljust

Det var bättre förr. Eller det var annorlunda förr. Det har jag  ju lovat mig själv att aldrig säga, men nu gör jag det i alla fall. Och nu ska jag berätta vad jag menar....

Förr i tiden, alltså på stenåldern, då fanns det Televerket och man hade en telefon hemma. Inget dividerande om vilket abonnemang man skulle teckna eller vilken modell man ska ha. 3G eller 4G fanns inte ens på kartan.

Då hade vi varmt och kallt hemma och Elverket stod för ledningarna. Så var det med det. Inga val där inte. 

Häromdagen skulle jag köpa en fralla på Seven Eleven och får frågan: - Mörkt eller ljust bröd?
Numera är valen många och svåra! Då förr i tiden fanns det en sak av allt. Ett telefonbolag, ett elverk och ljust bröd. Enkelt eller hur????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0