de små tingen

Har suttit på en riksstämma hela dagen som avslutades med en trevlig middag. Borskavaljeren var en "gammal" bekant som är lika härlig att träffa varje gång. Han är gotlänning och både sjövärnare och FRO:are. Att lyssna på hans berättelser om vad han gjort och gör är så intressant att jag lätt skulle kunna sitta hela natten där bredvid.

När desserten serverades tackade jag duktigt NEJ - fast ögonen var stora och doften av kardemumma helt ljuvlig. Jag lovar och förkunnar att det var på vippen att jag överföll grannens tallrik....

Innan jag lämnade restaurangen gick jag in i köket och tackade för god mat och de blev så glada därinne. Sedan undrade jag lite försynt om jag kunde få köpa med mig lite frukt till mitt rum. - Självklart - men inte köpa, du får. Vad vill du ha?, svarade man mig. De plockade ihop en kartong och sköjde frukten och undrade om de skulle skala äpplena!!! Det kallar jag för service och jag kände mig så härligt bortskämd. 

Så vandrade jag hem till mitt lilla visste - eller vandrade och vandrade - det är cirka 100 meter. Kvällen är ljum och skön. God natt världen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0