som på beställning

kom den. Vaddå undrar ni säkert. Jo, solen..... Jag befinner mig i Göteborg, närmare bestämt ute på Eriksberg. Det vet ni sedan "gammalt" att det är där jag brukar bo när jag är i denna fina stad. Väder har det varit - kanske inte sådant väder som det brukar vara när jag är här. Men helt okey. Blåsigt och molnigt. 

Så idag när European Maritime Day invigdes - och en av anledningarna till att jag är här - vaknade jag till en STRÅLANDE SOL! Wow, vilken känsla. Där satt jag på min altan och såg när den ena båten efter den andra anlände. Det Danske Marinehjemmevärn som jag känner så starkt för kom med två av sina fartyg, Sjövärnskåren i Göteborg anlände med sin SVK248 och Amfibieregementet hade både stridsbåtar och trossbåt med sig. 

Och det har fullkomligt vallfärdat med folk hit ut. Själv har jag besökt mina sjövärnare och danskarna och träffade även några FRO:are (Frivilliga Radioorganisationen). Hann med en båttur utmed Älven före folkstormen. Sådant är så gott för själen. 

Och TACK till den som hade kontakt med den högre makten som gjorde att sommaren kom till Eriksberg just denna dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0