multistar

Jag har åter varit i tv. Jo det är sant. Bara jag skriver det får jag hybris. 
Och ni som tillhör min fanclub?!?!?! vet att jag bara älskar det. Lika bra att komma ut som ego. 
 
När de ringde från Debattredaktionen på förmiddagen och undrade om jag kunde ställa upp behövde jag inte ens tänka över svaret. På tåget satt jag hela tiden och undrade om mina medpassagerare förstod att det satt en megastjärna i vagnen. De skulle bara veta...
 
Men faktum är, att trots att jag håller kurser och föredrag om bland annat att stå på scen, och att jag är rätt så van att prata inför publik , så var jag väldigt nervös. Saningen kommer alltid fram.
 
Väl på plats i TV-huset i Göteborg togs jag om hand som en stjärna. Eller rättare sagt - alla togs om hand som stjärnor. Inte bara jag. Så man kommer snabbt ner på jorden. Vi pratade överviktsoperationer för barn. Ett viktigt ämne. Vad jag tycker om det kan du se och höra om du går in på länken:
 
http://www.svtplay.se/video/2502184/debatt/27-11-22-00.
 
Jag är ju pro operationer för vuxna över 18. Men inte lika positivt inställd till operationer för barn. Varför - se inslaget. Programmet börjar med två andra diskussioner. Överviktsoperationerna kommer först sist i programmet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej Daisy!

Jag såg inslaget på TV4 och vill inte ge mig in i debatten som sådan. Självklart är jag emot all rasism och därtill andra förtryckande heirarkier oavsett om det handlar om etnicitet, klass, kön, sexualitet, funktionsgrad eller andra sätt som människor skiljer på vi och dom.

Jag blev nyfiken då jag hörde dig säga detta:
"Vi har rappare som är rent judehatiska i sina sånger"

Jag antar att du syftar till Dani M och Jacco som varit i medialt blåsväder de senaste dagarna. Jag undrar om du har några exempel som du kan citera ordagrant där de uttrycker sig rent judehatiskt? Jag är inte jätteinlyssnad själv eftersom jag inte gillar musiken särskilt mycket, men i de låtar som har nämnts på nätet i sammanhanget tycker jag inte mig hitta något som otvetydigt är judehat. Däremot medger jag att det med viss fantasi går att tolka in en hel del anti-sionism i låtar där de rappar om "dom" utan att precisera exakt vilka dom är. Men motstånd mot sionismen är ju absolut inte det samma som motstånd mot judisk kultur eller människor som identiferar sig som judar. (Även om det senare ofta medför det förra)

Jag skrev ett långt svar på Samuel Nudels bloginlägg angående detta som du kan läsa om du vill :
http://samuelnudel.blogspot.se/2015/02/lojevackandebortforklaringar-fran-dani_18.html

2015-02-19 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0