Vacker som en prinsessa....

Prinsessan har fått en prinsessa. Och det är väldigt trevligt. Men nu ska jag inte alls skriva om kungahuset eller för den skull prinsessor. Vad jag ska skriva om är följande: Alla dessa prinsessor och filmstjärnor och annat kvinns, ser så otroligt smala ut när de kommer ut med babys och make. Alltså en eller två dagar efter förlossningen. Hm! tänker jag och minns hur det var när jag själv hade fött barn. Med mitt kvinnliga ättelägg gik jag upp 23 kg. Jo du läste rätt. Först såg man en mage sedan en mage sedan en mage och sedan kom jag. Förlossningen gick ganska lätt eller lätt och lätt - allt är relativt. Men jag använde inga medikamenter så jag var pigg efteråt. Efter pussandet och gråtandet och den enorma stoltheten så ville jag upp och gå. Så jag sa till min make att jag skulle ut och promenera i gången. Undrar om han trodde på mig?!?!?! Men jag ville bara en sak - hitta en våg. Fullt övertygad om att jag förlorat många kilon ställer jag mig på vågen och ser till min förvåning att jag endast gått ner 3,4 kg. Det blev en stor chock och jag har inte hämtat mig än. Magen är fortfarande kvar, eller inte gravidmagen men en annan slags mage. Jag kan intyga att jag inte såg ut som någon tjusig prinsessa när jag åkte hem från BB. Och inte var det efter en dag heller utan efter fem dagars omhändertagande.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0