vad är ungt?

Ja det kan man ju spekulera länge över. Vad är ungt? Och vad är motsatsen - gammalt? En sak är säker att allt är relativt, eller hur! Själv känner jag mig vissa dagar som om jag vore nyfödd. Herrejesses, kan ingenting, vet ingenting och framförallt - vem är jag!

Andra dagar kan jag känna mig som 150 år, även om jag inte vet hur det känns, så kan jag enkelt föreställa mig det. Då i alla fall. Men i stort så känner jag mig som - ja som Daisy. 

Ibland lever jag i någonslags låtsasvärld och går omkring på stan och tror att jag ser ut som 30 plus. Så gjorde jag den där dagen får några år sedan när dottern och jag träffades för att ta en kopp kaffe. Glad i hågen var jag. Nöjd med liv och leverne. Så gick vi där på Nybrogatan arm i arm. Mor och dotter. Livet lekte. 

Vi stötte på en bekant och vi började prata. Om ditt och datt. Ja ni vet sådant som man pratar om när man inte setts på ett antal år. Efteråt frågar min dotter mig hur många år mannen som vi träffat var. - ´Han är nog två- tre år äldre än vad jag är. Oj, svarar din unga arvingen. Han ser ju mycket mycket yngre ut!!!!!.

Så kan det gå när man rider på sina höga hästar! Man kommer snabbt ner på jorden. Just då strök jag dottern ur testamentet. Men bara för några sekunder!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0