Underhållning

Imorgon ska jag till min tandläkare. Det är inte så att jag är rädd eller har någon form av ångest för det. Nä nä, jag gillar min fina tandläkare Peter. Men jag vet att han kommer skälla på mig och därför så drar jag mig för att gå dit. Och varför det nu är ska jag nu berätta:
 
Alltså numera så ska man färga håret, smörja in fötterna och händerna, kolla att smöret är fleromättat, dra ner på kolhyderaterna, helst inte dricka för mycket kaffe och absolut inte efter klockan 18. Sedan ska man gymma och promenera och klä sig i foträtta skor för ändamålet. Gärna duscha i någon bra ph-braig duschkräm och frottera sig i ekologiska badlakan. 
 
Efter allt ovanstående plus en hel del som jag glömt, ska man till råga på allt även använda tandtråd och specialtandpetare. Gurgla i munsnällt gurgel-murgel. Och inte glömma boka tid hos tandhygienisten.
 
Förstår ni nu varför drar mig för att gå till tandläkaren imorgon?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Lidfeldt

Underbart!Underhållning på hög nivå. Jag har en rotfyllning, att invänta. Inte underhållande. Ren pina. Och kanske lite pinsamt:)med tanke på det du skrev. Kram

2014-01-22 @ 15:25:17
Postat av: Maria

Förstår dig till fullo, för mig var det väldigt länge sedan jag var på ett sådant besök

2014-01-22 @ 22:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0