instängd

Jag hade läst på. Alltså inte Bibeln och inte heller historia eller annat. Utan jag hade läst på om hur man skulle se slank och tjusig ut. Så jag tog mig till boutiquen för att inhandla något som numera kallas för "shape". Sådant som förr hette gördel. Det var minsann inte så enkelt att välja och vraka. Och i mitt stilla sinne tänkte jag att inte behöver jag väl prova heller. Det är väl bara att ta en i högen och gå hem med den. Så det gjorde jag!!!! Så kom den dagen jag ville se slank och tjusig ut. Och det är nu problemen startar. Att ta på den där SHAPERN var inte så lätt. Det slutade med att jag låg på golvet för att försöka få in ALLT i den. Processen tog minst 20 minuter. Sedan så satt den som smäck. Eller nä förresten den satt som smäck men jag kände mig allt annat är smäck. Inte speciellt slank heller för att som hölls in välde ut både ovanför och under. Hela dagen gick jag instängd i den där tingesten. Huvudvärk fick jag och svårt att sitta hade jag. Inte så enkelt att röra mig heller. Men tjusig midja fick jag. Väl hemma den kvällen åkte Shapern av och hela jag kom ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0